2004

03.01.2014 12:06
I februari 2004 flyttade Duetten's Introna (Freya) och Asterex Perfect Bliss (Jara) in och det var tur för vid det här laget hade jag bara två marsvin kvar, Casper och Hedda. Hedda blev väldigt ledsen över att vara själv och slutade äta så jag fick tvångsmata henne under ett par dagar (från det att Dilba dog och jag kunde hämta Freya och Jara).
 
Bestämde mig för att inte ta en kull på båda honorna och valde att Jara, som hade kommit att bli min nya favorit efter Lovisa (även om hon aldrig kunde ta Lovisas förstaplats), skulle bli parad med Casper men tyvärr hann han att gå bort innan Jara hade åldern inne. Hittade dock en uppfödare som jag fick låna en hane (Malaxi's Wampyr) av och den 18 augusti 2004 föddes min tredje kull. Fyra bebisar blev det men tyvärr levde bara två, en hane som dog efter ett par dagar och en hona som fick namnet Sweet Dream's Lady Stardust, till vardags Nova.
 
I maj samma år hade Leia (Asterex Love and Pride, senare SCH) flyttat in och i september kom Alva (Moonia's Jing Ting).
I slutet på året fick jag kontakt med Malin Svensson som hade Lovely Bear's och Leia blev parade med hennes hane SCH Polka Pig's Born to be Brave, men tyvärr blev det inga ungar.
 
I maj föddes även min älskade systerson så mycket av min lediga tid tillbringades med systerdottern och systersonen samt hundarna, utöver marsvinen.