2009

03.01.2014 12:11
Den 1 januari 2009 (väldigt tidigt) födde Rose sin kull, troligen igångsatt av nyårsraketerna då hon satt livrädd när jag hittade henne och ungarna, som samtliga låg i hinnorna (hade märkt av att hon var rädd när det smällde tidigare också). Jag lyckades få av hinnorna och få liv i en av de tre ungarna, en lilac/white/golden hane som fick namnet Sweet Dream's Neon Tiger. Av någon anledning var jag totalt nojig och var säker på att än det ena än det andra hade drabbat honom. När han blivit några veckor så bestämde jag mig för att kalla honom Benjamin- lyckans son.
 
Nu flyttade även self black hanen Marshas Taboo (kallad Bosse) hit och han sattes direkt ihop med Wera men några bebisar blev det inte.
 
Den 4 maj 2009 blev Benjamin storebror då Rose och Junior fick två underbara söner. Lyckan blev dock kort då Rose dog två veckor efter pojkarnas födelse. Båda grabbarna växte dock bra och har blivit stora fina pojkar. Harry (Sweet Honeybear) stannar kvar här.
 
Wera gick nu med SCH GP Jerona's Golden Star, Johnny, en Engelsk Crested DE Golden, och han lyckades få henne dräktig. Lyckan skulle dock inte hålla i sig då Wera, dräktig i vecka åtta, ligger död i buren en morgon. Varför hon dog vet jag inte då hon var pigg och åt bra på kvällen innan, inga som helst tecken på toxicos eller liknande.
 
Den 27 september 2009 flyttade den drygt året gamla teddyhonan Polka Pig's Miss Summer Chic Pale Trick (kallad Idun) in.