1998

03.01.2014 12:01
Min dröm nu var ett långhår och 1998 hittade jag den absolut finaste och bästa grisen någonsin, peruanen Lovisa (Bumbelbie's Lovisa) som skulle komma att bli mamma till min första kull. Lovisa var ett mycket speciellt marsvin som betydde oerhört mycket för mig, hon stal mitt hjärta totalt och har ännu inte lämnat tillbaka det trots att hon sorgligt nog gick bort den 6 april 2003.
 
Lovisa var i alla fall tvungen att ha en kompis eftersom det skulle bli för trångt för henne att bo tillsammans med de andra flickorna så även teddyflickan Moa (Tiny Love's Ishinomaki, senare både SV-99 och SCH) fick följa med hem från utställningen.
 
Nu var min mamma också sugen på en liten gris eftersom hon fick köra runt med mig på utställningar, så i morsdagspresent 1998 fick hon self black honan Amy (Giana's Amy som skulle komma att bli vår första SCH) av mig och min syster. Nu började även tankarna på att ta en kull surra i huvudet både på mig och min mamma.
 
I september samma år förälskade jag och min mamma oss i ytterligare en self, denna gång en cream som var tvungen att följa med oss hem från nordiska mästerskapen i Ljungbyhed. Hon fick namnet Jasmine (Lesitra's Sonata). Samtidigt som vi köpte Jasmine så lånade vi med oss en ljuvlig alpacahane, vid namn Malaxi's Waldorf, hem för att para Lovisa. 
 
Den 11 december 1998 föddes den första kullen, två ljuvliga alpacapojkar som fick namnen Sweet Dream's Alexander och Sweet Dream's Amadeus. Givetvis fick båda pojkarna stanna här.