2002-2003

03.01.2014 12:05
I och med att Hedda inte blev dräktig tappade jag suget på marsvin. Vi hade nu en hund på ungefär ett och ett halvt år och hade tingat en valp till, dessutom var min syster gravid med sitt första barn, så jag beslutade mig för att sluta med allt som hade med marsvin att göra. I februari föddes vår älskade vovve Albin och i april flyttade han hit. I augusti föddes min efterlängtade systerdotter. 
 
2002 och 2003 gick, jag umgicks med min syster och systerdotter flera gånger i veckan, gick på kurser med hundarna och liknande. I slutet av 2003 fick jag reda på att jag skulle bli moster igen och samtidigt började jag inse att jag knappt hade några marsvin kvar (tre honor och en hane) och jag insåg att jag skulle sakna dem oerhört.
 
Sa till min mamma att jag ville skaffa ett eller två marsvin till och ta en kull med Casper för att det skulle vara kul. Tanken från min sida var då att jag skulle behålla alla ungarna och bara ha djuren som sällskap och kel sen.
Min mamma tyckte dock att jag lika gärna kunde se till att skaffa ett som kunde gå bra att ställa i ras så att jag inte skulle ångra mig så jag mailade runt till ett par uppfödare, bland annat Anja Hamrin som har Duetten's och Lene Fog Pedersen i Danmark som hade Asterex.