2011

03.01.2014 12:13
Den 27 mars somnade Vidar (Sweet Dream's Sir Bliss) in, drygt fyra år gammal.
 
Vidars dotter, Annie (Sweet Dream's Princess of Joy) födde sin andra kull (Kull XXII) den 11 april, tre pojkar och en flicka. Tyvärr kom bebisarna minst en vecka för tidigt och två av ungarna dog i samband med förlossningen, flickan och en av pojkarna levde men det märktes tydligt att de var födda alldeles för tidigt då de inte ens kunde stå upp utan bara låg i fosterställning. Jag konstruerade en egengjord 'bärsele' så att de kunde vara med mig (innanför min tröja) hela tiden för att få värme och de handmatades minst en gång i timmen.
 
Annie blev akut dålig natten efter förlossningen och trots att jag försökte mata henne och så somnade hon in i min famn den 12 april, den lilla flickan somnade in i min hand dagen efter sin mamma, den 13 april.
 
Jag kämpade vidare med den lille pojken, som jag började kalla Lill-Skrutt och allt började se bra ut. Tidigt på morgonen den 26 april när det var dags för mat var han jättedålig, låg ner på sidan, andades ansträngt och var kall. Jag insåg då att det inte fanns något jag kunde göra mer än att ta upp honom och försöka göra den sista stunden så bra som möjligt för honom. Jag tog honom i mina händer för att värma honom och en liten, liten stund senare dog även han i min hand, medan mina tårar rann. Min älskade lille Lill-Skrutt, så snabbt man kan hinna fästa sig vid de små. Lill-Skrutt kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta, kommer aldrig att glömma honom <3
 
Den 16 augusti hittades en av mina favoriter, Benjamin (Sweet Dream's Neon Tiger) död i sin bur, endast lite drygt två och ett halvt år gammal. En helt underbar liten gris, mer lik en hund än ett marsvin. Mycket saknad även han, men förhoppningsvis ska hans kunna leva vidare genom sina två söner som bor kvar här, där speciellt Elvis har ärvt en hel del av sin pappas underbara temperament.
 
Den 30 september föddes äntligen Violets (SCH Polka Pig's Violet Wish) efterlängtade kull (Kull XIII), två pojkar och en flicka blev det. Stolt pappa till kullen är Emil (Sweet Dream's Emil i Lönneberga). Både Violet och Emil har underbara temperament, vilket har nedärvts till deras ungar. Speciellt honan Alice (Sweet Dream's Lady Walice Wish), som givetvis stannar kvar här, har ett underbart temperament och inte nog med det så verkar hon även lovande för utställning vilket är ett perfekt plus. 
I november 2013 kom Alice att bli uppfödningens första egenuppföda champion!