2012

03.01.2014 12:14
Under året var vi mestadels hemma då jag började studera och inte kände att jag hade tid att "utställningsgreja" med marsvinen och för att de flesta utställningarna i Sydväst ägde rum när jag hade som mest att göra med mina studier.
 
Den 5 maj dog Agnez (Sweet Dream's My Little Flowerprincess) lite drygt sex år gammal. En knapp månad senare, den 1 juni, dog även hennes mormor, min älskade gammel-tant Alva (Moonias Jing Ting) ganska exakt två månader innan hon skulle ha fyllt åtta år. En vecka efter Alva och dagen före sin sju års dag, den 8 juni, somnade hennes dotter Asta (Sweet Dream's Midnight Queen) också in. Jag tror att det blev för mycket för Asta att mista två av sina flockvänner så tätt... Mina fina gamla tanter är väldigt saknade.
 
Precis som jag planerade så satte jag ihop Elvis (Sweet Dream's Can't Help Falling in Love) och Alice (Sweet Dream's Lady Walice Wish) och den 6 september föddes fyra underbara småttingar efter lite oroligheter då Alice inte riktigt åt som hon skulle. En pojke och tre flickor blev det. En av honorna, Ella-Iris, tingades snabbt och flyttade till sin nya matte, Louise, i slutet av året.Lily-Adélè bestämde jag mig för att behålla medan Max-Winston och Kelly-Rose blev till salu.